Jump to content

Bryan17syd

Newbie
  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Bryan17syd

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/21/1994

Contact Methods

  • MSN
    pothos_18@hotmail.com
  • Skype
    pothos18

General Info

  • Location
    Australia NSW
  • Gender
    Male
  • Interests
    2st year apprentice whiling to work and learn more.
  • Car Type
    Toyota
  • Car Model
    91 Lexus SC400 1uzfe
  • Occupation
    2st year apprentice
  1. hey ppl. I just recently bought a Toyota Soarer/Lexus SC400 I don't even know why ppl call it different Toyota or lexus ( just too confusing) anyways i want to change the EMV factory stereo to after market double din head unit. i understand the AC control is done in the actual unit. i was wondering if anyone has found a way to bypass that to another unit so i can control it externally or someone knows a person who can bypass that into another unit.... Im happy to have the AC control in the glove box or something as long as its controlled externally rather than the EMV unit. because once I get rid of the EMV unit i wont be able to control it.
  2. Sr20det on KE55? what parts do i need?

    put the ke on sale... i really really love silvia anyways i had an s 13 before it was trashed i sold it and i had no funds as well so i think i might go for a 180... i love them and its really awesome project but @red_gem thx a lot man lol u probably have saved me 1000s of bucks, kinda opened my eyes. i still do love ke but as angu says its a better project when ur older and have a better financials... it could be ur weekend hobby to do it up and all that... basicly have answered all my questions. thx to redgem:P ur awesome;) now awesome! let meee seee them 180s:P lol
  3. Sr20det on KE55? what parts do i need?

    woow 10k was the amount i was most likely looking to spend in a year or so but looks like i am gonna get my s13 back:O i knew i wouldnt have gotten the money back but i just love that classy look of oldschool rolla but spending 20k in my first year of apprenticeship and all that hard work on it... i started to think its really not worth it. if i spent 20k on a s13 or 180sx i would probably get much better performance out of it rather then ke55? what u guys think? should i just get rid of it? and get a silvia? and s15? never.. its just the fact there are too many ppl out there that has no idea what they re doing yet they got s15. i would prefer to go s14 but s15 is a car i ll never buy. so then the whole thing is changed to spending money on ke55 or just buy a silvia?
  4. g'day, i have a 79 corolla ke55 and i want to rebuild the front end and swap sr20det.black top. what parts will i need and how hard will it be. what sort of prices i am lookin at for the parts. have time for it and doesnt have to happen right away but i want it done in the next 6 months. im first year apprentice and i can get help from my teachers and all that. im sure they will give me a hand and help me out with a lot of stuff. but i am not sure where i can actually get parts and what i will need. later on the track it will get registered and be on road. (will get engineered) anyone who knows how much will the engineering cost be? (from sydney- happy to import parts to get the best of them) thx for all the help
  5. cressida manual conversion?

    why bother with all these kinda stuff like i know i have an mx83 and they are nice and all that but i dont think i would go through all that hassle when u can just get something like s13 or idk something similar? less hassle looks nicer and has cheaper parts so? idk whats so special about mx83 that makes u go through all the hassle? ( just a noob but still wondering considering i got one
  6. yah i do man already put it up on the first post... i got an 2000wrms amp... all the details are up there... but i ll put them again... M 2000.1 D 750 WATT RMS @ 4 OHM 1200 WATT RMS @ 2 OHM 2000 WATT RMS @ 1 OHM 4000 WATT RMS @ 2 OHM DUALBLOCK INPUT LEVEL:0,2 – 5 V FREQENCY RESPONSE: 8 – 180 Hz LPF: 40 – 180 Hz SUBSONIC FILTER: 5 – 50 Hz THD @ 4 OHM (%30 RATED POWER): < 0,2% SIGNAL TO NOISE RATIO: > 70 dB BEST EFFICIENCY: > 85% BRIDGEABLE WITH SAME AMPLIFIER: YES OVERLOAD PROTECT SYSTEM: YES OVERHEAT PROTECT TEMPERATURE: 80'C / 176'F COMPONENTS & PCB: SMT & Double Side Board i got this already i cannot change it unless i sell and get another one... but dont think anyone will buy it... and also idk if i could use this on lms 18... also i can get another one of the exactly same one for free... so if it works it would be great.. as i mentioned before i will go and see how it iz in the actual shops when i get the car.... will be way better.... im also kinda working for a job that can teach me some stuff about cars... anything as long as it includes cars and im thinking of going to the closest racing track and asking them for a job.... also if theres anyone can help about the job that would be great... im 17 yet and getting my P s on august.... btw dont get me wrong but im not one of those guyz whos trying to show off to chicks and shit... i just love cars and i wanna be a racing car driver.... and as long as i get my Ps i will always do my best on that way... any helps would be appriciated... thx
  7. man as i said before im not good at these stuff i wanna learn more about it but i just need some time lol im getting the car soon so i will go to one of the shops and find out all about it all i need is the car atm and its soon.... i think 1 or 2 months left or something like that but thx alot for help i will message u when i get the car:) thx
  8. thx man well im getting my ride in august so i will see what i can do... thx alot im pre sure it will help me alot...
  9. ya im in parra( west sydney) that would help me a lot i gues...
  10. umm thx for the advice but how im going to listen them? i gotta find their actually place and i dont even think they will have one connected... any other ways i can listen? otherthan utube they are so f..ed up quality all i hear is BUZZ!!!
  11. Which Subwoofer is better? (great quality of bass and loud)Tc Sounds LMS-R 15 or TC-Axis 15 and would be great if u explain why its better...(what makes it better)well i was thinking of LMS-Ultra 5400 which is waaaay better than others but i dont think it would fit in the boot (93 nissan 300zx 2-seat) and would 2 of this amplifier be ok for LMS-R 15 or Axis-15? Dont think it would match with LMS-Ultra 5400... it wont fit in the boot anyways.... M 2000.1 D 750 WATT RMS @ 4 OHM 1200 WATT RMS @ 2 OHM 2000 WATT RMS @ 1 OHM 4000 WATT RMS @ 2 OHM DUALBLOCK INPUT LEVEL:0,2 – 5 V FREQENCY RESPONSE: 8 – 180 Hz LPF: 40 – 180 Hz SUBSONIC FILTER: 5 – 50 Hz THD @ 4 OHM (%30 RATED POWER): < 0,2% SIGNAL TO NOISE RATIO: > 70 dB BEST EFFICIENCY: > 85% BRIDGEABLE WITH SAME AMPLIFIER: YES OVERLOAD PROTECT SYSTEM: YES OVERHEAT PROTECT TEMPERATURE: 80'C / 176'F COMPONENTS & PCB: SMT & Double Side Board I get the amps for real cheap price (only M 2000.1 D) i know the owner so i got 1 already and i can get another one or should i get some other amplifier?.... any brands that u thinking of? best as possible coz im thinking that i will have them for years so should be great one... i would be really happy to talk more about it... im quite interested in these type of stuff but don't have much knowledge.... if anyone would like to contact me u can message on here or add my msn.... THANKS...)) tkd_bryan@hotmail.com
  12. help with Orion HCCA 15

    lol theres no way im gonna install it all i need to know is what do i need, i got only amps atm... i have time to think about it till august so i wanna have real good speakers thats why im searching it almost everyday and i will till august and im pre sure there will be ppl who will help me just like u )
  13. help with Orion HCCA 15

    http://www.orioncaraudio.com/Products/Subwoofers/SubwooferChallenge/ well thx for the advice but it shows that orion hcca is better than jl audio w7 ) so i rather orion:))
  14. help with Orion HCCA 15

    im pre sure ima get the Orion Hcca 15... i just need to know what kind of wiring i need and do i need extra battery for these subs?
×